PROGRAM Ochrony Powietrza (POP)
dla strefy podkarpackiej
opracowany na zlecenie
MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA PODKARPCKIEGO
Poniżej link do projektu uchwały Sejmiku Wojewodztwa Podkarpackiego oraz Aktualizacji
Proramu Ochrony Powiatrza (POP) dla strefy podkarpackiej
OPINIOWANIE PROJEKTU DOKUMENTU I KONSULTACJE SPOŁECZNE
Zgodnie z ustawą – Prawo ochrony środowiska art. 91 ust. 1 i 5, Zarząd Województwa ma obowiązek przedstawienia do zaopiniowania właściwym starostom powiatów oraz wójtom, burmistrzom i prezydentom miast projektu uchwały sejmiku województwa w sprawie Programu ochrony powietrza mającego na celu osiągnięcie poziomów dopuszczalnych i docelowych substancji w powietrzu w poszczególnych strefach województwa. Starostowie, wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast są zobowiązani do wydania opinii w terminie miesiąca od dnia otrzymania projektu uchwały. W celu wypracowania dokumentu wskazującego kierunki dojścia do stanu właściwego oraz akceptowalnego przez poszczególne strony bardzo istotnym elementem jest podjęcie współpracy ze wszystkimi organami administracji samorządowej, różnych szczebli, na etapie opracowywania projektu Programu. Zgodnie z art. 91 ust. 9 ustawy – Prawo ochrony środowiska konieczne jest również zapewnienie udziału społeczeństwa w postępowaniu, którego przedmiotem jest sporządzenie programu ochrony powietrza. Uwagi i wnioski do projektu Programu mogą być wnoszone w formie pisemnej, ustnie lub za pomocą środków elektronicznych w terminie do 21 dni od daty podania do wiadomości o rozpoczęciu konsultacji społecznych (art. 34, art., 35 ww. ustawy). Informacje o Programie są udostępniane za pośrednictwem systemów teleinformatycznych, w szczególności przy wykorzystaniu elektronicznych baz danych oraz Zarząd Województwa udostępnia informacje w Biuletynie Informacji Publicznej (art. 24 ww. ustawy). Program poddany jest konsultacjom społecznym poprzez wyłożenie do wglądu w postaci projektu wraz z załącznikami oraz ze stanowiskami innych organów, jeżeli są dostępne w terminie składania uwag i wniosków (art. 39 ww. ustawy).
Gmina Rymanów
Mitkowskiego 14a
38-480 Rymanów
tel. 13 435 50 06, fax. 13 435 57 65
e-mail: gmina@rymanow.pl
NIP: 684-23-77-352, REGON: 370440590
Rachunki bankowe Gminy Rymanów:
BS Rymanów
Podstawowy do płatności podatków lokalnych i innych opłat:
04 8636 0005 2001 0000 0475 0003
Do wnoszenia opłat za odpady:
10 8636 0005 2001 0000 0475 0089
poniedziałek - piątek
700 do 1500